برگزاری نشست هماهنگی اردوهای جهادی دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی شبستر
نشست هماهنگی اردوهای جهادی دامپزشکی با حضور مسئولان ادارهکل دامپزشکی استان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ادارهکل دامپزشکی آذربایجان شرقی، در این نشست که با حضور علی رضاپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر، جلال شایق رئیس دانشکده دامپزشکی، بهروز احمدزاده رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی ادارهکل دامپزشکی استان، جواد رحیمیان مسئول اردوهای جهادی ادارهکل و جمعی از مسئولان دانشگاه برگزار شد، راهکارهای توسعه همکاریهای مشترک در اجرای اردوهای جهادی دامپزشکی مورد بررسی قرار گرفت.
بهروز احمدزاده با تشریح اهداف این اردوها، کنترل و پیشگیری از بیماریهای دامی، حفظ سرمایه دامی، ارتقای سلامت عمومی و محرومیتزدایی را از مهمترین دستاوردهای اردوهای جهادی برشمرد و گفت: در قالب این برنامهها، خدماتی نظیر واکسیناسیون دام، سمپاشی اماکن دامی، معاینه دام و آموزشهای ترویجی بهصورت رایگان به بهرهبرداران ارائه میشود و دانشجویان دامپزشکی نیز فرصت مناسبی برای کسب تجربههای عملی و مهارتی پیدا میکنند.
در ادامه، جواد رحیمیان با تأکید بر عزم جدی ادارهکل دامپزشکی استان برای گسترش اردوهای جهادی، بر استفاده از ظرفیت دانشگاهها، بسیج سازندگی و گروههای جهادی در راستای خدمترسانی به مناطق کمبرخوردار تأکید کرد.
جلال شایق، رئیس دانشکده دامپزشکی نیز با اشاره به نقش مؤثر اردوهای جهادی در پیوند آموزشهای دانشگاهی با عرصههای عملی، این برنامهها را فرصتی ارزشمند برای افزایش مهارتهای حرفهای دانشجویان و تقویت مسئولیتپذیری اجتماعی آنان دانست.
همچنین علی رضاپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر، ضمن استقبال از اجرای این طرح، بر حضور پررنگ دانشجویان دامپزشکی در اردوهای جهادی تأکید کرد و از آمادگی این دانشگاه برای توسعه همکاریهای علمی و آموزشی و انعقاد تفاهمنامه با ادارهکل دامپزشکی استان خبر داد.
نظر دهید