• 1403/02/24 - 13:30
  • تعداد بازدید : 123
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کلاس آموزشی-ترویجی پیشگیری تب کریمه کنگو توسط اداره دامپزشکی شهرستان تبریز

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تبریز از برگزاری برگزاری کلاس آموزشی-ترویجی جهت پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو توسط این اداره در برای کارکنان و عوامل کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان خبر داد.

به گزراش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، دکتر ناصر عظیمی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تبریز با اعلام این خبر افزود:با برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته توسط اداره، کارشناسان این اداره با هماهنگی اداره نظارت اداره کل دامپزشکی با حضور در محل کشتارگاه دام شهرداری تبریز با برگزاری کلاس آموزشی-ترویجی ، به ارائه توضیحات لازم جهت پیشگیر از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو  به قصابان و کارکنان کشتارگاه اقدام نمودند.

رئیس اداره دامپزشکی تبریز اظهار داشت: در این جلسه آموزشی کارشناسان دامپزشکی  ضمن حضور در محل کشتارگاه و دیدار صمیمی با کارکنان مجموعه کشتارگاه با برگزاری جلسه در محل نمازخانه اقدام به توضیح و آموزش قصابان و کارکنان در معرض خطر بیماری تب کریمه کنگو نمودند .

دکتر عظیمی افزود: با توجه به خطرناک بودن و کشنده بودن این بیماری برای انسان که با گرم تر شدن هوا و شیوع فعالیت کنه ها در روی بدن دام های اهلی به اوج خود می رسد، این قبیل اقدامات ادامه خواهد داشت. وی تصریح کرد: لازمه موفقیت برنامه های دامپزشکی علی الخصوص در مواقعی که خطر شیوع بیماری های مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد، همکاری تنگاتنگ مردم با اداره دامپزشکی خواهد بود که نمونه بارز آن جهت جلوگیری از شیوع بیماری و کاهش خطر ابتلا به بیماری در خرید گوشت قرمز از مراکز مجاز و ممهور به مهر دامپزشکی خواهد بود.

  • گروه خبری : اخبارشهرستان صفحه اصلی,تبریز,اخبار ترویجی
  • کد خبر : 319339
kh-tabriz تبریز

kh-tabriz تبریز

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه